Gartner Magic Quadrant SAM felmérés a szolgáltatóról 2021

A Gartner frissítette a „Magic Quadrant” ábrán alapuló, az ún. SAM szolgáltatókról szóló vizualizációs elemzését. A jelentősebb szolgáltatók hatékonyan tudják segíteni ügyfeleiket abban, hogy a SAM rendszerek által biztosított információk segítségével stratégiai döntéseket alapozzanak meg.

A Gartner szerint „…a szolgáltatók saját SAM készségeit és módszereit vezetik be az ügyfél meglévő folyamatainak átalakítására és erőforrásainak bővítésére. A SAM szolgáltatásokat közvetlenül, folyamatosan vagy ütemezetten nyújtják a végfelhasználói ügyfeleknek, figyelembe véve az eljárásrendeket és szabályokat annak érdekében, hogy a szoftver- és a felhőszolgáltatások költségoptimalizálási és irányítási céljai teljesüljenek.”

Az alábbi ábrák a 2020-as és 2021-es éveket hasonlítják össze. Érdemes tanulmányozni őket, amennyiben SAM szolgáltatásokat kínáló megoldásokat szeretnénk vizsgálni.

2020 vs 2021. Image source Anglepoint

 

Jelentős változások 2020. és 2021. között:

  • A Deloitte, Livingstone és Softline cégek mindannyian javítottak a pozíciójukon.
  • Az USU (korábban Aspera) kezd felzárkózni.
  • Sajnálatos a francia, független ELEE szolgáltató kimaradása. Örvendetes fejlemény lenne, ha vissza tudnának kerülni a táblázatba. A helyükre az Insight lépett.
  • Az Anglepoint jelentősen elmozdult felfelé és jobbra.

 

Megállapítások:

·         Elismerés az Anglepoint csapatnak a fenti előre lépésért. Kérdéses azonban, hogy innen merre indulhat tovább az Anglepoint? Talán olyan messzire is eljuthat a most megkezdett irányba, hogy át kelljen gondolnunk a az értékelés mostani szempontjait? Vagy a most megszűnt SAM Tools sorsát követi? A jövőben talán tanácsos lenne kiterjeszteni a vizsgálatot az informatikai eszközgazdálkodási szolgáltatásokra is, nem pedig kizárólag SAM-okkal foglalkozni, annak érdekében, hogy egy jövőbeni Eszköz kvadráns kialakuljon.·         Számos cég van az ábrán, melyek egyrészt audit szolgáltatást nyújtanak szoftver gyártóknak, másrészt audit védelmi szolgáltatást a szoftver végfelhasználók számára. Csupán a Livingstone és az USU az a két cég az ábrán, amelyek nem értékesítenek szoftverlicencet és nem is tartoznak szoftverlicenceket értékesítő vállalat tulajdonába. Különösen a Livingstone esetében ez jelentős stratégiai előny lehetne a versenypiacon, azonban jelenleg ezt nem használják ki megfelelően. Miután néhány évig a „köldöküket nézték” a felvásárlások után, lendületbe jöhetnek, és kamatoztathatják függetlenségüket.

  • A „Big Four” közül a PWC továbbra sem szerepel ezen a piacon és nincs érdemi informatikai eszközgazdálkodási tapasztalata.

·         A nagy audit cégeken túl a jelentős ServiceNow (SNOW) partnerek sem tettek még érdemi lépéseket az informatikai eszközgazdálkodás érdekében. Például nincs az ábrán az Accenture és a DXC. Hasonlóképpen, a korábbi SNOW ITSM integrátorok sem aktívak ezen a piacon. Azonban várható, hogy a helyzet változni fog a következő néhány évben, akár természetes növekedés, akár akvizíciók révén.

Az ábra elérhető a következő forrásokból (feltételezhetően regisztráció szükséges hozzá):

Forrás: Gartner Magic Quadrant for SAM Managed Service Providers 2021 | The ITAM Review (itassetmanagement.net)

 

 

Skip to content